با سلام به وبلاگ معلم كلاس ششم خوش آمديد؛ لطفاً با نظرات خود ما را ياري نمائيد؛ اميدوارم لذت ببريد و براي بهتر شدن وبلاگ نظر بدهيد؛ چگونگي صدور تقديرنامه وامتیازات مربوط به آن
زیارت عاشورا

 تشويق كاركنان (چگونگي صدور تقديرنامه)

-به منظور قدرشناسي از كاركنان خلاق و مبتكر و ارج نهادن به فعاليتهاي برجسته همكاران در امور مرتبط با آموزش و پرورش و معرفي الگوهاي برتر خدمات و ساماندهي و ضابطه‌مند نمودن تشويق كاركنان و پيشگيري از روشهاي تبعيض آميز و تقويت روابط انساني و عاطفي در محيط كار، دستورالعمل تشويق كاركنان آموزش و پرورش به شرح ذيل اجرا مي‌گردد:

1-دايره شمول:

كليه كاركنان وزارت آموزش و پورش و سازمانهاي وابسته كه در استخدام رسمي يا پيماني هستند و يا به صورت حق‌التدريس به خدمت اشتغال دارند و نيز اشخاص حقيقي و حقوقي كه خدمت برجسته و قابل تقدير در مشاركت و همكاري با آموزش و پرورش داشته‌اند.

2-سطوح موارد تشويق و تقدير و مراجع اقدام كننده:

الف)سطح يك: فعاليتها و طرحهايي كه اثربخشي آن در سطح واحد آموزشي/ واحد سازماني مستخدم باشد كه حسب مورد توسط مدير يا معاون منطقه انجام مي‌گيرد.

ب) سطح دو: فعاليتها و طرحهايي كه اثر بخشي آن به منطقه/ اداره كل/ دفتر محدود باشد كه حسب مورد توسط رييس و معاون سازمان يا معاون وزير در شاخه مربوط صورت مي‌گيرد.

ج) سطح 3: فعاليتهايي كه اثربخشي آن به سازمان/ استان/ حوزه ستادي محدود باشد كه حسب مورد توسط وزير يا معاونان وزير در شاخه مربوطه انجام مي‌گيرد.

د) سطح 4: فعاليتها و طرحهايي كه اثر بخشي آن در كل كشور باشد كه حسب مورد توسط وزير، معاون اول رييس جمهور و رييس جمهور صورت مي‌پذيرد.

3-نوع فعاليت‌ها و طرحها:

الف)خلاقيت و نوآوري و ارايه طرحهاي ارزنده

ب) فعاليتهاي اداري/ آموزشي و پرورشي

ج) مكارم اخلاقي و تكريم همكاران و مراجعان

د) جذب مشاركتهاي مردمي و حفظ منافع سازماني

هـ)فعاليتهاي فرهنگي/ هنري/ ورزشي

مراحل اجرايي:

به منظور بررسي و تاييد خدمات كاركنان مشمول هر يك از سطوح مربوط براي ارايه پيشنهاد تقدير و تشكر از سوي مسؤولان و مقامات ذيربط كميته‌هايي با تركيبات متفاوت در سطح منطقه/ سازمان و حوزه ستادي تشكيل مي‌گردد. تركيب كميته تشويق منطقه شامل: مدير و معاونين منطقه/ كارشناسان حراست/ بازرسي/ روابط عمومي/ آموزش و امور اداري و ارزشيابي مي‌باشد.

-معرفي كاركنان براي تشويق و تقدير از سوي مسؤولان و مقامات به 4 طريق ذيل امكان پذير است:

الف) درخواست مستخدم

ب) معرفي مستخدم توسط مسؤول مافوق

ج) معرفي مستخدم توسط بخشهاي نظارتي (حراست/ بازرسي/ روابط عمومي)

د) معرفي توسط نهادها، سازمانها و اشخاصي كه مستقيماً با موضوع مرتبط باشند.

-پس از ارايه درخواست حسب مورد درخصوص كاركنان اداري يا واحدهاي آموزشي، موضوع در كميته‌هاي مربوط مطرح و در صورت تصويب، نتيجه به مرجع تشويق كننده ارايه مي‌گردد و پس از تاييد وي براي انجام مراحل اداري و تهيه متن مناسب به امور اداري ذيربط ارجاع مي‌گردد.

-تذكرات:

1-هر يك از كاركنان در هر سال و براي يك موضوع و در صورت احراز شرايط فقط يكبار مورد تشويق قرار خواهند گرفت.

2-متن تقديرنامه‌ها مي‌بايست داراي روح معنوي و بار عاطفي باشد و در متن آن به موفقيت‌ها و شايستگي‌هاي فرد در زمينه مورد نظر اشاره گردد.

3-در ارايه پيشنهاد براي تشويق كاركنان، كارايي بالا، رضايت شغلي، حسن شهرت، رعايت نظم و انضباط در كار و حسن رفتار با همكاران و مراجعان علاوه بر مواردي كه موجب تشويق و تقدير شده است ملحوظ نظر قرار گيرد.

4-تعداد كاركنان مشمول تشويق در طور هر سال در سطح ادارات نبايستي از 10درصد كاركنان منطقه/ استان/ اداره كل و 000 تجاوز نمايد.

5-افرادي كه داراي محكوميت موثر از سوي مراجع قضايي يا هيات‌ها مي‌باشند در سال محكوميت مشمول تشويق نمي‌شوند.

-مستند قانوني دستورالعمل وزارتي شماره 36/710-31/5/84

6-به استناد بخشنامه شماره 102/710-23/12/85 اداره كل امور اداري در ارتباط با محاسبه امتياز تقديرنامه‌هاي صادره از بابت همكاري در برگزاري انتخابات مختلف، مقرر گرديد كه از سال تحصيلي 86-85، امتياز تقديرنامه‌هاي مذكور در فرم‌هاي ارزشيابي سالانه مورد محاسبه قرار گيرد.

7-امتياز تقديرنامه‌هايي كه در راستاي انجام وظايف شغلي، توسط مسؤولين سازمان‌ها و اداراتي به غير از آموزش و پرورش براي همكاران محترم فرهنگي صادر مي‌گردد با تأييد بالاترين مقام مسؤول در محل اشتغال مستخدم و ثبت در دبيرخانه مربوطه قابل محاسبه خواهد بود.

8-رعايت سهميه تعيين شده (10 درصد) براي اعطاي تقديرنامه براي كاركنان اداري و آموزشي هر منطقه 
(موضوع دستورالعمل شماره 36/710-31/5/84 مقام عالي وزارت) در حال حاضر الزامي ندارد.

9-با عنايت به نظريه شماره 32/80149/710-28/11/85 اداره كل امور اداري، در خصوص نحوه‌ي تعيين امتياز تقديرنامه‌ها در فرم‌هاي ارزشيابي سالانه بدينوسيله اعلام مي‌نمايد كه درج هر عبارتي كه از آن مفهوم تقدير و تشكر از زحمات خاص استنباط گردد (عبارتي از قبيل تقدير، تشكر، قدرداني، ارج نهادن و...) به شرط تأييد كميته تشويقات منطقه يا سازمان قابل امتيازدهي خواهد بود.

امتیاز تقدیرنامه ها:

لازم به توضیح است که ممکن است امتیازات مزبور درسنوات وبرنامه ای آینده تغییرنمایندو ثابت نباشد.

الف )ارزشیابی

- دریافت تشویق  ها شامل  : نشانهای دولتی و تقدیر نامه از رئیس جمهور ( 10 امتیاز ) وزیر یا معاون رئیس جمهور ( 8 امتیاز ) معاون وزیر و مقامات همطراز ( 7 امتیاز ) استاندار ( 8 امتیاز ) معاونان دستگاه های وابسته ( 5 امتیاز ) مدیر کل با مقامات همطراز ( 3 امتیاز ) و مقامات  پایین تر ( 2 امتیاز ) کسب عنوان کارمند نمونه ( 10 امتیاز ) ، دریافت تقدیر نامه طبق ضوابط  طرح تکریم ( 5 امتیاز )

ب)نقل وانتقالات

بازاي هرموردتشويق وتقديرازسوي مقامات آموزش وپرورش:         

      1- وزيريامعاون وزير (4) امتياز.      

       2- رئيس سازمان (3) امتياز.    

      3- مدیران ومعاونان مدیرکل حوزه   ستادی واستانها0(2)امتیاز.                                        

      4- رئيس ومعاون اداره آموزش وپرورش ورئيس مراكزتربيت معلم ياآموزشكده فني حرفه اي(1) امتياز.                     حداكثر(15)امتياز

ج)سازمان دهی

تشویق فردی آموزشی ، اداری بعد از انقلاب اسلامی از سوی مسئولین آموزش و پرورش مناطق ، مدیران کل و معاونین ، معاونین وزیر ووزیر محترم به ترتیب (1 ) و ( 3 )و (4 ) امتیاز حداکثر ( 20 ) امتیاز،برای تشویق بیشتر آن دسته از همکارانی که در جشنواره الگوهای برتر تدریس تدریس شرکت داشته اند در حوزه معلمان راهنما (5/0 )امتیاز، منطقه ای (1) امتیاز ، مرحله استانی (2) امتیاز تعلق می گیرد کسب رتبه دوم و سوم استان (3) امتیاز رتبه اولی استان (4 ) امتیاز و رتبه کشوری ( 5 ) امتیاز

 

 

 

 

د)شیونامه معلم نمونه

-نشانهای دولتی وتقدیرنامه ازرئیس جمهور وکارمند نمونه ۱۰امتیاز

۲-وزیر معاون رئیس جمهور واستاندار ۸امتیاز

۳-معاون ِقائم مقام وزیر ورئیس سازمان ۷امتیاز

۴-معاونین دستگاههای وابسته (سازمان های وابسته به آموزش وپرورش )معاون استاندار وتقدیر نامه دریافتی طبق ضوابط طرح تکریم ارباب رجوع ازستاد تحول اداری استانداری یاادارات کل آموزش وپرورش وفرمانداری یاادارات آموزش وپرورش مناطق به ترتیب 503امتیاز

5-مدیرکل وفرماندار4امتیاز

6-معاون مدیرکل ومعاون فرماندار2امتیاز

7-بخشدار ورئیس اداره منطقه 2امتیاز

 

 

 

8-مدیرواحد آموزشی 1امتیاز

لازم به توضیح است که ممکن است امتیازات مذکور درسنوات وبرنامه ای آینده تغییرنمایندو ثابت نباشد.



تاريخ : پنج شنبه 28 آذر 1398برچسب:, | 21:27 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

 

 

کاربران برنامه your phone در ویندوز ۱۰ از این پس قادر خواهند بود با اتصال گوشی اندرویدی خود به رایانه، با دوستان و مخاطبان موردنظر خود تماس برقرار کنند.
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، مایکروسافت شرکت توسعه دهنده سیستم عامل ویندوز به تازگی اعلام کرده است که کاربران در جدیدترین نسخه از این سیستم عامل یعنی ویندوز ۱۰ قادر خواهند بود از این پس تماس تلفنی نیز برقرار کنند.

برنامه Your Phone مبتنی بر ویندوز ۱۰ در جدیدترین به روزرسانی خود برای کاربران رایانه امکان برقراری تماس تلفنی را برقرار کرده است تا آنها بتوانند با مخاطبان و دوستان موردنظر خود گوشی های هوشمند اندرویدی خود را به طور مستقیم به رایانه شخصی خود متصل کنند و از آن طریق تماس تلفنی و صوتی با سایر کاربران برقرار کنند.

بر اساس گزارش وب سایت wincentral، این برنامه پیشتر نیز امکان همگام‌سازی پیام‌های متنی و اعلان‌ها و عکس‌ها را از گوشی اندرویدی با کامپیوتر شخصی ویندوز ۱۰ برای کاربران فراهم کرده بود و حالا نیز با افزودن یک قابلیت جدید و کاربردی دیگر قصد دارد نظر و توجه خیل عظیمی از کاربران رایانه را به سمت و سوی خود جلب کند.

علاقمندان برای دریافت و استفاده از این قابلیت جدید و کاربردی تنها کافیست برنامه Your Phone را از فروشگاه آنلاین و اینترنتی مایکروسافت استور دانلود و بر روی رایانه شخصی خود نصب کنند. در صورتی هم که این برنامه را بر روی سیستم خود دارند، باید توجه داشته باشند که آخرین آپدیت و به روزرسانی آن را دریافت کرده باشند تا بتوانند از این قابلیت جدید بهره مند شوند. همچنین طبق گفته های شرکت توسعه دهنده آن، سیستم عامل اندروید گوشی های هوشمند کاربران نیز باید نسخه ۷ و بالاتر از آن باشند.

منبع: ایسنا



تاريخ : چهار شنبه 27 آذر 1398برچسب:, | 16:23 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

 کی‌بورد رایانه ما مملو از دکمه‌هایی است که بعضا از کاربرد ترکیبی آن ها بویژه ترکیب شدنشان با کلید Ctrl بی اطلاعیم و از این رو خبرگزاری میزان در این مطلب قصد دارد تا شما را کمی بیشتر با این دکمه جادویی و کاربردهای آن آشنا کند.

از کاربرد‌های جادویی کلید کنترل Ctrl کی‌بورد کامپیوترتان چه می‌دانید؟!

کلید Ctrl 

کلید کنترل Ctrl ( Control key) یا کلید مهار کلیدی است که به تنهایی کاربردی ندارد و همراه با دیگر کلید‌ها استفاده می‌شود.

بعنوان مثال "Delete+Alt+Ctrl" که برای راه‌اندازی مجدد رایانه یا در محیط ویندوز برای فراخوانی مدیر کار ویندوز به کار می‌رود و کلید کنترل عملکردی مشابه کلید شیفت ⇧ Shift دارد.

این کلید غالباً در دو بخش راست پایین و چپ پایین در کنار کلید‌های ویندوز، آلت و پایین کلید شیفت قرار دارد؛ و با Ctrl مشخص می‌شود، اما گاهی اوقات با Ctrltrol یا Ctl نیز مشخص می‌شود.

کلید کنترل اگر با کلید‌های دیگر به کار رود استفاده‌های متفاوت و جالبی دارد، که این باعث میشود سرعت عملمان بالا برود.

کاربرد‌های کلید Control

معمولا از این کلید در برنامه‌ها و واسط‌های کاربری مختلف و در ترکیب‌های متعددی برای انجام سریع اعمال پرکاربرد استفاده می‌شود.

از جمله رایج‌ترین این ترکیب‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد (توجه داشته باشید ترکیب Ctrl + A به معنای پایین نگه داشتن کلید Ctrl و سپس فشار دادن کلید A است درحالیکه کلید Ctrl همچنان در وضعیت فشرده شده قرار دارد):

  1. Ctrl + A: برای انتخاب تمام اشیا یا کل متن
  2. Ctrl + B: برای ضخیم کردن متن انتخابی در ویرایشگر‌های متنی
  3. Ctrl + I: برای کج کردن متن انتخابی در ویرایشگر‌های متنی
  4. Ctrl + U: برای زیرخط دار کردن متن انتخابی در ویرایشگر‌های متنی
  5. Ctrl + C: برای نسخه برداری (Copy) شی یا متن انتخاب شده
  6. Ctrl + X: برای برش (Cut) شی یا متن انتخاب شده
  7. Ctrl + V: برای الصاق (Paste) شی یا متن کپی شده و کات شده
  8. Ctrl + F: برای باز کردن بخش جستجو در بسیاری از نرم افزار‌ها
  9. Ctrl + H: برای باز کردن بخش جایگزینی (Replace) در ویرایشگر‌های متنی و نمایش تاریخچه (History) در مرورگر‌های وب
  10. Ctrl + N: برای باز کردن پنجره یا ایجاد سند جدید
  11. Ctrl + O: برای نمایش پنجره Open
  12. Ctrl + S: برای ذخیره کردن سند
  13. Ctrl + P: برای چاپ
  14. Ctrl + T: برای باز کردن زبانه جدید در مرورگر‌های وب
  15. Ctrl + Y: برای Redo
  16. Ctrl + Z: برای Undo
  17. Ctrl + Backspace: برای حذف واژه قبل از کرسر متنی
  18. Ctrl + Delete: برای حذف واژه پس از کرسر متنی
  19. Ctrl + Left: برای جابجایی کرسر متنی به واژه سمت چپ
  20. Ctrl + Right: برای جابجایی کرسر متنی به واژه سمت راست
  21. Ctrl + Alt + Delete: برای باز کردن Task Manager و دسترسی به صفحه تنظیمات امنیتی و …

از کاربرد‌های جادویی کلید کنترل Ctrl کی‌بورد کامپیوترتان چه می‌دانید؟!

کلید Ctrl در صفحه کلید‌های اپل

کلیدی به نام Command با نماد ⌘ در صفحه کلید رایانه‌های اپل، وجود دارد که در بسیاری از موارد، عملکرد آن مشابه با کلید کنترل در رایانه‌های معمولی است و با ترکیب کلید‌های دیگر برای انجام اعمال مختلف در رایانه‌های اپل به کار می‌رود.

مکینتاش‌ها هم یک کلید Control دارند که عملکرد متفاوتی با این کلید در کیبورد‌های معمولی دارد. در واقع ماوس‌های اولیه اپل تنها یک کلید داشتند که با گسترش واسط کاربری و ظهور منو‌های زمینه‌ای، کاربران می‌توانستند از کلید Control به عنوان یک کلید تغییر دهنده همراه با کلید ماوس برای دسترسی به منوی زمینه‌ای (به جای راست کلیک کردن) استفاده کنند.



تاريخ : چهار شنبه 13 آذر 1398برچسب:, | 7:12 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |